Sirop de cirese


Ingrediente:
- 500 g cirese, cu tot cu samburi
- 500 g apa
- zeama de la 1 lamaie
- 1 aspirina
- 1 pliculet zahar vanilinat
- 3-4 stropi esenta migdale
- 750 g zahar
Reteta originala, de unde m-am inspirat si careia ii multumesc, este a Laurei Adamache - Sirop de cirese
Am zdrobit ciresele cat mai bine, cu 100 g zahar (m-am gandit ca asa o sa iasa mai mult suc din ele) am adaugat apa si apoi la frigider pana a 2-a zi. In momentul asta imi era teama sa nu se oxideze ciresele si sa-si schimbe culoarea spre maron, dar se pare ca mi-am facut griji degeaba, culoarea este minunata. Am filtrat si am obtinut 850 g zeama de cirese. Am pus, intr-o cratita la foc potrivit, zeama obtinuta impreuna cu restul de zahar si zaharul vanilinat. Am lasat sa fiarba aprox. 10 min (din momentul fierberii) amestecand din cand in cand. Dupa ce s-a racorit am adaugat zeama de lamaie, esenta de migdale si aspirina pisata. Am mai filtrat inca o data, ca sa fiu sigura ca nu ramane vreo cojita de la lamaie sau aspirina nedizolvata.
 Si l-am pus la sticla, cu siguranta nu va fi nevoie sa-l conserv la rece .........