Naan

Naan sau pita dospita, una din cele mai populare soiuri de paine din Asia. Este deosebit de frageda, gustoasa si o recomand cu placere. Ca de obicei am folosit cuptorul de paine pentru aluat, dar se poate face foarte usor si in stilul clasic, adica folosind mainile.
Ingrediente:
- 3/4 cup de apa calduta
- 1 lgr drojdie
- 3 cups faina alba
- 2 lg ulei de floarea soarelui
- 4 lg iaurt degresat
- 1 lgr zahar sau miere
- 1 lgr sare
- 1 lgr praf de copt
- putin unt topit, pentru uns deasupra
- faina pentru framantat
- oregano (optional, eu am folosit, dar se poate si fara)
Am dizolvat drojdia in apa, apoi am adaugat, in ordinea prezavuta in instructiunile cuptorului de
paine, ingredientele lichide urmate de cele solide.
In final aluatul va fi destul de moale si chiar daca se lipeste de maini nu e nici o problema,
ne ajutam de putina faina pentru a-l modela. Cu cat e mai moale aluatul, cu atat va fi mai
frageda painea. I-am dat forma specifica, am presarat putin oregano si am introdus tava in cuptor, am folosit gratarul din cuptor, dar se poate coace foarte bine si la cuptor, tot secretul este sa fie temperatura foarte mare. Creste si se rumeneste imediat, in 3-5 min., depinde de forta cuptorului. Apoi se unge cu unt si .....gata !
Am mancat vreo 2 bucati asa goale si calde, dar surpriza mare a fost ca si a doua zi painicile erau la fel de fragede.