Castraveți în saramură

Ingrediente:
- castraveți
- mărar uscat
- frunze de țelină
- frunze de vișin
- leuștean
- usturoi
- piper boabe
- boabe de muștar
- sare

- din poza mea lipsesc următoarele: - leușteanul, frunzele de vișin......nu am avut de data asta...deci nu am pus, merge și așa, dar sunt mai gustoși dacă aveți toate ingredientele

este important ca ingredientele să fie foarte proaspete și sănătoase

se spală foarte bine castraveții, frunzele de țelină, de vișin și leușteanul
se curăță usturoiul.....eu am ajutorul meu neprețuit (dispozitivul galben din silicon) pentru a curăța usturoiul cât ai bate din palme

apoi se aranjează ingredientele în borcan, se pune mărarul uscat, leușteanul, boabe de muștar (nelipsite la murături având rolul de a le ”ține tari” apoi se rânduiesc castraveții printre care se pun boabe de piper, usturoi și deasupra se așează frunzele de țelină și vișin.
am mai pus câteva bucățele de hrean, rondele de țelină și morcov (evident mai mult pentru aspect)
peste toate acestea se pun 2 scândurele

pentru saramură se pun 30 g de sare gunjoasă de bucătărie (fără iod) la 1 litru de apă

se lasă să dea câteva clocote și apoi se toarnă puțin câte puțin în borcan, dar cu mare atenție să nu se spargă (este indicat să puneți lamele a 2-3 cuțite de bucătărie sub borcan) și la final se leagă cu celofan (2 foi)