Sos picant

Sos picant sau pe 'americaneste' hot ketchup 😊

 Ingrediente:

-    3 kilograme de gogosari 
-    1 kg de ardei capia 
-    1 kg ardei grasi 
-    1 kg de morcov 
-    1 kg de ceapa 
-    1 telina cu tot cu frunze 
-    4 kg de rosii 
-    ½ litri ulei 
-    5 ardei iuti 
-    sare si usturoi dupa gust


Rosiile taiate, in patru, se pun la fiert cam 15 min.
Apoi se adauga morcovul, telina   
si ceapa, taiate in bucati mari + ardeiul iute     
si se mai lasa la fiert 15 minute.

La final se adauga ardeii capia, gogosarii si ardeii grasi    
si se lasa pe foc pana cand toate legumele sunt fierte.
Dupa ce se racesc, legumele fierte se dau prin storcatorul de fructe sau prin separatorul manual de rosii pentru ca toate semintele si pielita sa fie inlaturata. Eu am folosit storcatorul de fructe ca sa mearga mai repede treaba.   
Sucul obtinut se pune iar la fiert cu ulei, sare si usturoiul pisat, pana se ingroasa. L-am lasat sa scada la jumatate, ca sa obtin o constistenta cat mai apropiata de a ketchup-ului din comert.
La inceput, am lasat sa fiarba la foc mare cam 5 min, apoi la foc mic.
L-am ambalat in sticlute mici (am cumparat suc de afine.....si bine ca nu le-am aruncat).
Asta e consistenta sosului. Si, cum aveam in casa o sticla de plastic (goala) de la un ketchup am umplut-o cu sosul meu, super!
Trebuie sa recunosc ca e ceva de munca, dar merita.  
Pofta buna!