Varza dulce calita

Toata lumea stie sa faca varza calita, ce e mai simplu ? ...poate un ou prajit ?!
Reteta mea e un pic mai elaborata 
si va dezvalui si un ingredient secret.....
Ingrediente:
  • varza
  • ceapa
  • morcov
  • ardei gras
  • usturoi
  • rosii
  • sare
  • piper
  • boia dulce
  • boia iute
  • marar verde
  • seminte de marar (ingredientul secret)
  • ulei
  • putina apa
Nu e nevoie de cantitati, nu? Eu am pus atat cat vedeti in poza. Voi puneti cat doriti, dar, evident, sa predomine varza.
Se caleste ceapa in ulei (intotdeauna la varza se pune mai mult ulei, ca sa iasa mai gustoasa)
se adauga morcovul ras
apoi ardeiul taiat marunt (sau in cazul meu, traiasca robotul),
usturoiul tocat marunt
si rosiile date tot prin robot.
Am condimentat cu sare, piper, boia dulce si iute si 1 lgr de seminte de marar, se lasa sosul sa clocotesca 5 min. ca sa se intrepatrunda aromele si apoi se pune varza, pe care am framantat-o cu sare.
 Se lasa la calit pe aragaz, la foc mare, cam 10 - 15 min. si se amesteca din cand in cand.
 Apoi se toarna putina apa, atat cat sa acopere varza, se mai pune 1 lgr de seminte de marar si se baga la cuptor la foc potrivit, cam 1 h, 1 h 1/2, depinde de cuptor, pana se rumeneste un pic deasupra.
Se gusta, se adauga marar tocat si la nevoie se mai condimenteaza.
Se amesteca bine si se pune in cuptor (cu focul stins) sa mai stea putin (cat sa prinda pojghita deasupra) apoi se pune in farfurie si ...pofta buna !!!